понеделник, 11 април 2016 г.

Promotino


 Ти обичаш ли промоции? Защото всички твърдят, че ги обичат. Обича ги бабата, която рано сутрин е в бойна готовност пред вратите на голям хипермаркет, за да отскубне чепката банани на промоция от ръцете на случаен гражданин със същата ярост, с която Скалата едно време правеше задушаващо тръшване на Трите Хикса. Ние бюти блогърите също обичаме промоции, особено под формата на десетото-червено-червило-със-син-подтон-в-колекцията. Ако питате моите приятели, те най-много обичат промоции в течна агрегатна форма, с червен етикет, с дъх на бъчва и в приятната компания на четири крилати Редбула. Светът е голям и промоции дебнат отвсякъде, или пък ние трябваше да ги дебнем, как се случват нещата по законите на маркетинга и рекламата? На този въпрос не мога да ви отговоря, но мога да ви кажа, че на мен ми е омръзнало от промоции. От такива, които на първо четене ми пробутват като сделката на века, а в последствие се оказва, че са най-обикновена чепка банани.

Така де, като ще е промоция – да е издевателство върху първоначално обявената стойност! И понеже отдавна ми е писнало да се възползват от импулсивността на бедната ми консуматорска душа, заех се да пресявам най-доброто. А се оказа, че има кой да го върши вместо мен! О, Дево Мария от Гладелупе, още веднъж прояви милост към мързеливата ми душа!

Вече си умирате от любопитство за какво говоря, нали? Кой е този анонимен благотворител, който ме снабдява с най-добрите актуални промоции и то, забележете, съвсем безплатно?! Къде дават промоции на промоция? Добре, нека разкрия мистерията! Става въпрос за Promotino – иновативна за България и лесна за използване система за улавяне на най-добрите актуални промоции в десетки категории, сред които храна, мода и, разбира се, това което ме интересува най-силно –козметика ! Promotino е съвсем нова услуга, която тепърва ще утвърждава своите позиции и ще се доказва като ефективна и полезна, но аз виждам голям потенциал в сайта, затова реших да полюбопитствам извънредно и да разбера кой стои зад Promotino. И за мое огромно удоволствие попаднах на група млади и амбициозни хора, за които клишета като „млади“ и „амбициозни“ кънтят кухо. Те предпочитат да са просто работливи, искрени и усмихнати. Добро обещание, а днес ви срещам със Станислав Димитров, който е креативната четвъртинка на мъжкия екип и с усмивка прие предложението ми да разкаже повече за Promotino, въпреки натоварения график.



Как се роди идеята за Promotino?
През 2013 година завърших бакалавърската си степен и се бях запътил към Англия. До този момент живеех с родителите ми и за пръв път щях най-накрая да се откъсна и да живея сам. Точно преди заминаването ми се зарекох, че като приключа с обучението си, задължително се изнасям на квартира.

Така и стана! Представях си, че ще е суууупер да съм абсолютно независим - финансово, времево и всякак. (Тук звучи, че съм бил репресиран едва ли не, когато живеех с нашите. Истината е, че не се засичахме с дни, но все пак не се чувствах напълно свободен). Всичко беше така, но бях изпуснал едно звено - ограничените финансови възможности, отговорности, сметки и т.н.
За първата година буквално едвам добутвах до следавщата заплата. Кажи-речи бях си на оцеляване, а заплатата ми е над средната за страната...

Причината - харчех си парите без мярка, без план. 

Както се казва - настъпи време за промяна! Проследих за какво харча парите си и се оказа, че 60% от тях отиват за храна, дрехи, домашни потреби. 
Струваше ми се постижима цел да намаля тези разходи до 45%, за да съумявам да живея по-спокойно и да заделям някои друг лев всеки месец.

И така, планът ми беше доста прост:
- започвам да събирам брошури на магазините около квартирата ми (и не само)
- планирам си седмичните покупки, купувам главно стоки на промоция

Процесът беше бавен (4-5 часа на седмица отиваха за събиране на брошури и планиране) и "замърсяващ" (превърнах се в хартиен магнат, носещ брошурки навсякъде).
Тъй като не успях да намеря по-бързо и ефективно решение, обадих се на текущия ми екип и воала - Promotino се роди.




Минал си през ситуация, в която могат да се припознаят много млади хора, но си взел контрол и си намерил добро решение, с което да си полезен не само на себе си. А какво мотивира останалите да последват идеята ти? Как се събрахте като екип?

Преди повече от 4 години се намерихме с текущия ми екип кажи-речи - на късмет. Търсех си някой да разработи що-годе сложен корпоративен дизайн и приятел от ученическите ми години препоръча Камен, Калин и Калоян. Сайтът стана доста добър, след което изникна още един проект, после още един и така вече 4 години работим заедно в една или друга насока.

Ще призная, мен лично ме изненадва фактът че изцяло мъжки екип се справя така добре в роля, която обикновено приписваме на нежните половинки – пазаруване. Но явно вие сте тук, за да развенчаете стереотипа. Кажи ми, сигурно един ваш ден е много натоварен? Все пак тепърва „изпипвате“ всяка функция на сайта!

Дните ни са доста, доста динамични. В момента и четиримата все още имаме странична работа и задължения, с които се издържаме и както се казва "слагаме храна на масите си". В този ред на мисли, работата ни по Promotino в повечето случаи е вечер, уикендите и всяка свободна минута.
Поддържаме ежедневна връзка главно, чрез Slack/Skype и се срещаме почти ежедневно за дискутиране на ключови аспекти от Promotino




Завиждам ви за хъса и целеустремеността! Какво ви мотивира най-силно, каква е вашата обща цел?

Нашата цел е да дадем възможност на хората да спестяват, без да се лишават.
Истината е, че седмичните разходи за храна, дрехи и домашни потреби могат доста да се намалят с правилно планиране и пазаруване.
Promotino е създаден именно, за да помага на хората в това начинание.


Какъв е таргетът на Promotino, за кой мислите, че ще сте полезни?

Хората, които планират своите покупки, пазаруват 1-2 пъти седмично и мразят да харчат излишни пари.
Това са работещи хора, средни доходи и в повечето случаи семейни. Хора, които нямат много свободно време.


Виждам, че сте неуморни и много нахъсани! Какво ви предстои в работата над Promotino?

В момента влагаме всичките си усилия в разработката на "умна кошница". Тя ще позволи оптимално откъм време и разходи пазаруване! Как?

Потребителят влиза в сайта или мобилното ни приложение, селектира от какво има нужда - месо, мляко, алкохол, шампоан и оставя всички останало на нас.
Умната кошница ще изчисли къде ще бъде най-евтино и най-близо до текущото местоположение да бъде закупен целия списък от продукти.

Предстои добавяне на нови офлайн и онлайн търговци (ако вашият любим магазин липсва в Promotino, споделете го в коментарите под публикацията). Целта ни е да разширим обхвата от промоции, които човек може да намери в платформата.

Предстои обновяване на мобилните приложения и на уеб сайта ни.


Звучи вълнуващо! Наистина ли цялото удобство на услугата е напълно безплатно за потребителя? Както се казва, пускате ни Promotino на мега промоция!

Услугата е 100% безплатна и възнамеряваме да остане такава!

В случай че търговци също се интересуват – за тях безплатно ли е да бъдат включени в Promotino?

Включването на търговци е безплатно*. Обръщам внимание на звездичката (*)!!!!
Всеки търговец има ограничение от броя продукти, които безплатно може да помести в Promotino. Над този лимит, услугата се заплаща.

Можем ли да намерим Promotino във Фейсбук, за да следим какво ново има около вас?

Разбира се – facebook.com/Promotino (или КЛИК за по-лесно)

Финален въпрос от тези, които просто нямат никаква логическа връзка с останалите, но ги има в края на всяко интервю, а аз искам да изглеждам професионално ;) Какво най-много обичаш да купуваш ти?

Да ти призная честно, много се доближавам до приятелите ти! Следя постоянно за промоции на бира Guinness и маркови уискита J

Финални думи от мен, за да изглеждам и аз по-професионално J
Изключително съм ти благодарен за интервюто!


Усмихнатият екип на Promotino!

3 коментара:

  1. ЕЙй, много, много благодаря, че ме светна! Отдавна си търся такова приложение, с кеф ще му стана последовател! ^_^ Смятам, че на промоция може да се намерят много яки неща, които иначе не можем да си позволим, а и кой не обича та пести пари за някоя почивка например. ^^

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Супер! Дано наистина ти е от полза... а аз съм убедена, че Promotino ще ти е много удобно за ползване и приятно, което е най-важното :) Имаш много хубав блог, между другото :)

      Изтриване

Your comments make me happy :)
Коментарите ви ме правят щастлива :)